söndag 31 maj 2009

Getbäcksgatan 10

I fredags fick vi vårt nya (läs: gamla) hus. Idag var första dagen som jag började riva någonting på riktigt. Jag slet upp ett gammalt linolemum-platte-golv i köket. Med god hjälp avSimon gick det bra. Men jag lyckades få lite blåsor på händerna. Antar att det bara är att vänja sig.
Linnea röjde lite i trädgården och borjade preppa sovrummet för omtapetsering.

I morgon händer det grejjer. Vi ska börja riva badrmmet och börja slipa golv. Vi har bestämmt oss för att slipa ala trägolv i hela huset. Helt sjukt vad fernissa dom har häft på. Jag tror det är mer än 5 mm på vissa ställen. Linnea jobbar men Jossa är här hela veckan och har lovat att hjälpa till. Och på kvällen kommer Pappa, Simon, Torsten och Monica så då går det nog ganska fort. Jag ska hyra dubbla golvslipar så att vi kan beta av rummen lite snabbare nu när vi är så många.

Idag köpte vi spackel, färg och tapeter. Man slits lite mellan hopp och förtvivlan vad det gäller ekonomin. Väldigt svårt att uppskatta vad det kommer att kosta när man alldrig har gjort nåt sånt här tidigare. Vi är rätt bra på att hitta billiga grejjer iofs. Vi går runt i byggvaruhusen och kolla på grejjer och säger: -"Ganska ful... Den här var inte heller snygg.  Och inte den här heller. Men den här då? Den var bra, vad kostar den? Ah. billigaste på hela stället. Flyt." Har hänt med både kakel, tapeter och ytterdörr hittills :)

Skönt att jag tog ledigt. Det är kulla tt jobba lite fysiskt iblan också, även om man inte får betalt för det :)

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

lite pics skulle vara fint... :)

2 juni 2009 kl. 07:36  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida