tisdag 26 maj 2009

Nya familjeförhållanden

Inte nu i helgen, men nästa, ska Pappa gifta sig med sin festmö Bitte. Han bad mig spela nåt fint när dom går "in" vid cermonin. Det är ju förvisso utomhus, men ändå. Om ingen kommer med ett bättre förslag snabbt så blir det "Men bara om min älskade väntar" med Ulf Dagerby och Nationalteatern. Det är ju kul att ta nåt på svenska. Jag, och alla andra, hoppas på fint väder och önskar lycka till.

Jag har börjat spela lite mer nu igen efter ett ganska långt uppehåll. Jag borde uppdatera min musik lite. The Killers är ju bra och gör sig hyfsat på aukustisk.

I morgon blir det grillfest med jobbet i trädgår'n. Det verkar inte som det ska bli vrålvarmt, men det blir säkert bra. Det är ju iaf nära hem.

Idag har jag haft skitkul på jobbet. Lite mer konstnärskap (sånt som jag har längtat lite efter) är ett välkommet avbrott i den "vardagliga" webb-layouten och logotyp-fabriken. Det är skitkul att hålla på med fotomanipulering och bildredigering. I Umeå hade vi en digitalkonstnär på skolan. Hon gjorde riktigt grymma grejjer. Jag borde pula lite mer med sånt.

Nästan relaterat så gjorde jag en mockup på hur man skulle kunna kustomisera ett par vita sneakers idag. Det blev rätt grymt om jag får säga det själv. Har inte bilden här tyvärr, men jag kan lägga upp den i morgon på jobbet. Lite grunge-stil (inte musikstilen alltså) med färgsplatter och trashade fonter. Väldigt kul tidsfördriv. Rätt schysst att ha ett foto av en vit sko att börja kladda på när man får tråkigt. Vem vet, det kanske blir en hobby? Rätt som det är gör jag väl en på riktigt också. Eller så lämnar jag det till Anders. Det var ju han som tog upp tråden så att säga.

Angående Anders; han har ju en liten pågående tävling borta på sin blogg. Jag tänkte ha något liknande, men det kanske är lönlöst, jag är ju så dålig på att skriva regelbundet. En bildfråga kanske? Så får jag en ursäkt att ta tag i det jag pratade om tidigare. Ska testa lite i morrn.

Update:
Sko-bilden. Kanske lite väl trashig för min smak, men ändå.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida